Związek Zawodowy Pracowników Przemysłu Motoryzacyjnego (UAW) zintensyfikował ostatnio swoją krytykę Hyundai Motor Company, zwracając uwagę na kontrowersyjne połączenie praw pracowniczych, bezpieczeństwa pracy i polityki imigracyjnej w rozwijającym się sektorze produkcji pojazdów elektrycznych (EV). Dzieje się to w następstwie nalotu imigracyjnego w kluczowej fabryce baterii do pojazdów elektrycznych w Georgii, co zwróciło znaczną uwagę na etykę operacyjną i praktyki łańcucha dostaw głównych graczy motoryzacyjnych inwestujących w produkcję w USA.
Kontrowersje koncentrują się wokół incydentu w zakładzie produkcji baterii do pojazdów elektrycznych w Georgii, gdzie zatrzymano około 475 osób pod zarzutem nielegalnego pobytu w Stanach Zjednoczonych. Raporty wskazują, że znaczna liczba tych zatrzymanych, w tym co najmniej 300 rzekomo z Korei Południowej, była pracownikami podwykonawców, a nie bezpośrednimi pracownikami LG Energy Solution (LGES) czy Hyundai, co potwierdziła agencja Reuters. UAW twierdzi, że Hyundai, wraz ze swoimi spółkami joint venture i dostawcami, konsekwentnie „zaniedbywał standardowe środki bezpieczeństwa w branży, odmawiał poszanowania prawa pracowników do zrzeszania się w związki zawodowe i polegał na wyzysku pracy imigrantów” w celu rozwoju swojej infrastruktury produkcyjnej.
Bezpieczeństwo w miejscu pracy i nadzór regulacyjny
Zarzuty związku obejmują poważne obawy dotyczące bezpieczeństwa w miejscu pracy, powołując się na trzy śmiertelne wypadki pracowników w zakładach Hyundai w ciągu ostatnich dwóch lat. W odpowiedzi UAW wezwał federalne organy regulacyjne, w tym Administrację Bezpieczeństwa i Higieny Pracy (OSHA) oraz Krajową Radę Stosunków Pracy (NLRB), do zintensyfikowania nadzoru i podniesienia standardów bezpieczeństwa w miejscu pracy we wszystkich operacjach Hyundai. Ten nacisk podkreśla szersze wyzwanie branżowe dotyczące utrzymania rygorystycznych protokołów bezpieczeństwa w obliczu szybkiej ekspansji i złożonych łańcuchów dostaw.
Nowy zakład Hyundai w Georgii jest kluczowym elementem strategii firmy w zakresie produkcji pojazdów elektrycznych, w tym jej „pierwszego w historii, 3-rzędowego” pojazdu elektrycznego. Ostatnie wydarzenia rzucają jednak cień na te wysiłki ekspansyjne, potencjalnie wpływając na reputację firmy i jej zdolność do zarządzania stosunkami pracy w USA. Chociaż Hyundai nie odpowiedział natychmiast na zapytania dotyczące oświadczeń UAW, sytuacja zatrzymanych osób została częściowo rozwiązana, a Korea Południowa i USA osiągnęły porozumienie w sprawie ich zwolnienia i repatriacji. Ta ciągła kontrola podkreśla rosnące zapotrzebowanie na odpowiedzialność korporacyjną zarówno w zakresie praktyk pracy, jak i przejrzystości łańcucha dostaw, w miarę jak przemysł motoryzacyjny przestawia się na elektryfikację.

Katarzyna to dynamiczna reporterka, której pasją jest przekazywanie najświeższych wiadomości ze świata biznesu i finansów. Pracując dla bizmix.pl, współpracuje z ekspertami rynkowymi, by prezentować obiektywne i aktualne informacje bez sugerowania konkretnych decyzji inwestycyjnych.