Nestlé: 16 tys. zwolnień i cięcia kosztów. Nowy CEO ogłasza plan

Photo of author

By Dariusz

Nestlé, globalny gigant spożywczy i napojowy, przechodzi znaczącą restrukturyzację operacyjną pod kierownictwem nowego dyrektora generalnego, Philippa Navratila. Ta strategiczna przebudowa obejmuje znaczną redukcję zatrudnienia o 16 000 stanowisk, w tym 12 000 stanowisk biurowych i dodatkowe 4 000 stanowisk, które zostaną zredukowane w ciągu najbliższych dwóch lat. Ten ruch sygnalizuje zdecydowane dążenie do zwiększenia efektywności i przyspieszenia transformacji szanowanego konglomeratu dóbr konsumpcyjnych.

Przyspieszona inicjatywa oszczędnościowa, bazująca na poprzednim programie zainicjowanym przez byłego dyrektora generalnego Laurenta Freixe, została wzmocniona. Całkowity cel oszczędnościowy wzrósł z 2,5 miliarda franków szwajcarskich do 3 miliardów franków szwajcarskich (około 3,14 miliarda dolarów), z nowym terminem realizacji do końca 2027 roku. To agresywne podejście do zarządzania kosztami ma na celu wzmocnienie odporności finansowej firmy w trudnym środowisku gospodarczym, naznaczonym zmienną pewnością konsumentów, wpływem ceł amerykańskich i rosnącymi kosztami surowców, szczególnie kluczowych towarów, takich jak ziarna kakaowca i kawy.

Pomimo presji zewnętrznej, Nestlé odnotowało w trzecim kwartale lepszy od oczekiwań organiczny wzrost na poziomie 4,3%. Kluczowy wskaźnik, Realny Wzrost Wewnętrzny (RIG), który mierzy zmiany wolumenu i cen z wyłączeniem przejęć i zbyć, powrócił na terytorium dodatnie, osiągając 0,6%. Ten wzrost przypisuje się udanym inwestycjom w rozwój, w tym w marki Nespresso i KitKat, a także łatwiejszym porównaniom rok do roku. Ten pozytywny trend w RIG jest kluczowym wydarzeniem, szczególnie po słabszym drugim kwartale, który wcześniej wpłynął na wyniki akcji firmy. Analitycy przewidywali to ożywienie, wskazując na bardziej korzystne okresy porównawcze, skuteczność inicjatyw strategicznych Nestlé i ograniczone skutki poprzednich podwyżek cen.

Jednak wyniki firmy w Wielkich Chinach nadal stanowią zauważalny wyjątek. Region negatywnie wpłynął na ogólny wzrost organiczny o 80 punktów bazowych, a na RIG o 40 punktów bazowych. W odpowiedzi na te utrzymujące się słabe wyniki, Nestlé potwierdziło wdrożenie nowego kierownictwa i aktywne realizowanie planu transformacji biznesowej w regionie. Ta ukierunkowana interwencja ma na celu rozwiązanie specyficznych problemów hamujących wzrost na tym kluczowym rynku.

Strategiczne skupienie na pielęgnowaniu odnoszących sukcesy marek i rewitalizacji tych o słabszych wynikach wydaje się przynosić owoce, przyczyniając się do lepszych niż oczekiwano wyników sprzedaży w trzecim kwartale. To podwójne podejście jest postrzegane jako pozytywny wskaźnik poprawy operacyjnej i oznaka, że firma skutecznie radzi sobie z niedawnymi zmianami w zarządzie. Oczekuje się, że rynek zareaguje pozytywnie na te wydarzenia, sugerując potencjalny punkt zwrotny w trajektorii operacyjnej Nestlé.

Udostępnij: